IT
IT



وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاكيد بر اينكه اينترنت به‌صورت ذاتي شبکه‌اي ناامن است تاكيد كرد: با ايجاد شبکه ملي اطلاعات، شبکه‌هاي داخلي از اينترنت جدا خواهند شد.

به گزارش ایتنا رضا تقي‌پور در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: با راه‌اندازي شبکه ملي و بهره‌گيري از نرم‌افزارهاي بومي اين شبکه به بستري امن براي تعاملات دولت الکترونيکي، خدمات ارزش‌افزوده و كسب و كارها و فعاليت‌هاي اقتصادي و بازرگاني تبديل خواهد شد.

وزير ارتباطات اظهار كرد: بر همين اساس در کنار شبکه ملي اطلاعات، اينترنت به منظور استفاده‌هاي کاربردي عمومي و دريافت اطلاعات مورد نياز که در شبکه‌هاي داخلي در دسترس نيست، استفاده خواهد شد.

وزير ارتباطات با بيان اينكه بحث امنيت با راه‌اندازي شبکه ملي اطلاعات به‌صورت ذاتي حل و فصل خواهد شد در ادامه ابراز كرد: شبكه ملي اطلاعات نيازمند مساعدت تمامي بخش‌ها اعم از خصوصي و دولتي براي محتواسازي است و مسلما در بدو شروع همچون شبكه اينترنت نخواهد بود.

تقي‌پور تاكيد كرد: تمامي فعاليت‌ها از جمله ميزباني داده‌ها در داخل كشور در راستاي اجراي اين شبكه بوده است و انتظار مي‌رود با پياده‌سازي يكپارچه، ملزومات تمامي مسيرها براي اجراي نهايي اين شبكه فراهم شود.

 

مرجع :خبرگزاری ایسنا
 
 


ارسال در تاريخ شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط yekta